GRATIS MASTERCLASS
Voor logopedisten die sterker willen staan in hun praktijk
Mijn 5 succesformules bij het onderzoeken en behandelen van spraakklankstoornissen
In deze gratis masterclass geef ik jou de kennis en tools die je nodig hebt om complexe spraakmotorische stoornissen te herkennen, testen én behandelen.
Hoe haal ik meer uit mijn onderzoek?
Waarom verloopt de automatisatie zo moeizaam? Hoe maak je behandelingen leuker én effectief? Hoe weet je of er sprake is van een spraakmotorisch probleem – en hoe pak je dat dan aan?
Je bent niet alleen. Veel logopedisten worstelen met complexe spraakklankstoornissen. Je steekt uren in de voorbereiding van behandelingen, probeert verscheidene aanpakken, maar merkt weinig vooruitgang. Helaas bieden je basisopleiding en bijscholingen niet altijd alle antwoorden.
Maar wat als je wél een duidelijke aanpak had? Wat als je met meer vertrouwen aan de slag kon, zelfs bij de meest complexe casussen?
In deze masterclass leer je…
- Hoe je spraakmotorische problemen herkent en onderzoekt.
- Hoe je vooruitgang boekt bij kinderen waarbij je eerder vastliep.
- Mijn 5 bewezen succesformules voor meer structuur en betere resultaten.
- Praktische tips en tools die je meteen kunt toepassen in jouw praktijk.
“Na mijn verdieping in spraakmotorische stoornissen kan ik veel duidelijker uitleggen wat dyspraxie juist is. Ik ben zekerder bij het stellen van een diagnose. Ik gebruik dagelijks de principes van DTTC.”
Deze masterclass is echt iets voor jou als…
- Je als logopedist een kind al een hele tijd behandelt, maar toch weinig vooruitgang merkt.
- Je een vermoeden van spraakontwikkelingsdyspraxie hebt, maar je niet weet hoe je het kan diagnosticeren.
- Je niet weet welke doelwoorden belangrijk zijn en het meeste effect zullen hebben.
- Je ziet dat het kind dyspractische kenmerken heeft maar je niet weet hoe je dit moet aanpakken.
Hallo, ik ben Sabine
Ik ondersteun en inspireer logopedisten om zelfzekerder spraak bij kinderen te behandelen.
Toen ik 28 jaar geleden als logopedist aan de slag ging, waren fonologische stoornissen nog nauwelijks bekend in Vlaanderen en Nederland. Ik leerde in mijn opleiding enkel behandelen volgen Van Riper en schoolde mezelf later nog bij in fonologische behandelmethodes. De methodes die ik toen leerde, werkten bij veel kinderen, maar er waren toch nog kinderen bij wie ik vastliep. Hun problemen waren complexer. Daarom besloot ik me te verdiepen in spraakmotorische problemen. Dat bracht me bij spraakmotorische behandelmethodes zoals PROMPT, DTTC en ReST. Deze technieken, samen met mijn kennis van motorisch leren, hebben mijn praktijk volledig veranderd.
Vandaag deel ik mijn kennis graag met andere logopedisten. Ik wil jou laten zien hoe je systematisch te werk gaat, met minder frustratie en betere resultaten. Het doet me nog elke keer plezier om te zien hoe logopedisten dankzij deze aanpak weer plezier en zelfvertrouwen vinden in hun werk.
“Ik blijf veel langer stilstaan bij een beperkte set van woorden. Ik weet nog beter wat ik doe en ik ben vooral zekerder geworden over mijn articulatiebehandelingen.”
“Sommige behandelingen gaan nu veel sneller en ik behaal beter resultaat!”